Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra » Řešení problémů » SEŘÍZENÍ ZAPALOVÁNÍ - PF -62 jednoduše,rychle s PŘESNOSTÍ PROFESIONÁLŮ !


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Odesláno: 23.06.2010 [10:47]

1.

Odesláno: 27.06.2010 [20:36]

Z důvodu správného pochopení této rychlé a velmi spolehlivé cesty si třeba hlavně uvědomit tři základní pojmy :
a) ČASOVÁNÍ PŘESKOKU JISKRY na svíčce ( 5 ? 6 mm před horní úvrati pístu ) ? tak stále komentovaný PŘEDSTIH ! ( hlavně co to je a PROČ ? ? ).
b) že PŘERUŠOVAČ KONTAKTŮ ( kovadlinka + kladívko ) zastává funkci účelově řízeného VYPÍNAČE jako kterého - koliv v každém ELEKTRICKÉM OBVODU , který přerušuje a naopak zapíná elektrický obvod pro zapalování v předem stanoveném okamžiku !!
c) že jiskra vzniká ( PŘESKOČÍ na svíčce ) právě v DOBĚ PŘERUŠENÍ výše zmiňovaného el . obvodu pro zapalování ( NE !! ? při sepnutí kontaktů, jak se mnozí stále domnívají ! ! ).

Základní nastavení kontaktů přerušovače:
Protočením motoru v jeho pracovním směru ustavíme píst PŘESNĚ ! ! v horní poloze ( horní úvrati ). Mezeru mezi kontakty předem důkladně vyčistíme a nastavíme pomocí spárové měrky na vzdálenost 0,4 mm. Po následném zajištění polohy kontaktů pokračujeme v protáčení motoru v uvedeném směru až do polohy , kdy píst motoru zastaví 5 ? 6 mm před horní úvrati . V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ SE NEVRÁCET ZPĚT ? je to zásadní chyba při seřizování předstihu před časem prezentována ve strukturovaném fóru v sekci ? Řešení problémů ? zapalování a vše okolo - panem Hradeckým ( zdůvodnění blíže dodatečně v pokračování ? viz. příští kapitola č. 2 ). Pak do jednoduchého elektrického obvodu ( žárovečka - 1,5 V , nebo 3 V ,nebo 6 -12V apod. dle baterie ? nejlépe se hodí auto zkoušečka ) zapojíme v sériovém zapojení oba kontakty přerušovače ( nejlépe přes banánky se slaboproudými čelistmi, - na polaritě + a - NEZÁLEŽÍ !! ). V této poloze žárovka MŮŽE i NEMUSÍ svítit ( dle stavu předchozího nastavení předstihu.)
Pro NOVÉ NASTAVENÍ uvolníme zajišťovací šroubky kotoučku ( nosné desky přerušovacích kontaktů ) tak, aby se
s ní dalo volně vsuvně pootočit. Pokud žárovka nesvítila, kotoučkem mírně pootočíme doprava až do polohy rozsvícení žárovky ( je to poloha sepnutých kontaktů což momentálně nepotřebujeme, protože potřebujeme pravý opak. ). Následně kotoučkem pootočíme v opačném směru JEN DO POLOHY ZHASNUTÍ žárovky ? NE !! dál. TO JE TEN SPRÁVNÝ OKAMŽIK ! ! PO OPĚTOVNÉM ZAJIŠTĚNÍ NOSNÉ DESKY PŘERUŠOVAČE ? v obloukovitých drážkách - MÁTE
N A S T A V E N O ! ! ! ( kontakty jsou rozepnuté ( tvoří se jiskra a to, kdy píst je 5 ? 6 mm před horní úvratí )- ( skutečně požadovaný předstih ) dle nastavení před seřizováním přerušovače ).V této souvislosti je ještě dobré si uvědomit, že pootáčením desky s kontakty proti pracovnímu směru motoru ( doleva ) předstih zvětšujeme, ( vhodné pro ty, kteří motor používají ve větších otáčkách ), naopak natáčením vpravo předstih zmenšujeme ( vhodný jen pro ty šetřilky používající motor při malých otáčkách a při tom nevědí, že jemu tak paradoxně nejvíce škodí jak po stránce opotřebení ( pro velmi nepříznivé tlaky pístu na stěny studeného válce, tím pádem k zanesení spalovacího prostoru včetně svíček v důsledku nedokonalého spalování. Příště ( v části č. 2 ) ? v čem se často při seřizování chybuje, čeho se vyvarovat, abychom skutečně nastavili to, co jsme chtěli nastavit a nežili tak jen v blahé iluzi dobrého nastavení a skutečnost byla o něčem jiném! Hodně úspěchů v realizaci přeje ? S. J. - ať se přece točí.!
solny.josef@seznam.cz

Odesláno: 27.02.2017 [10:58]

Toto je reakce na následující příspěvek:

Z důvodu správného pochopení této rychlé a velmi spolehlivé cesty si třeba hlavně uvědomit tři základní pojmy :
a) ČASOVÁNÍ PŘESKOKU JISKRY na svíčce ( 5 ? 6 mm před horní úvrati pístu ) ? tak stále komentovaný PŘEDSTIH ! ( hlavně co to je a PROČ ? ? ).
b) že PŘERUŠOVAČ KONTAKTŮ ( kovadlinka + kladívko ) zastává funkci účelově řízeného VYPÍNAČE jako kterého - koliv v každém ELEKTRICKÉM OBVODU , který přerušuje a naopak zapíná elektrický obvod pro zapalování v předem stanoveném okamžiku !!
c) že jiskra vzniká ( PŘESKOČÍ na svíčce ) právě v DOBĚ PŘERUŠENÍ výše zmiňovaného el . obvodu pro zapalování ( NE !! ? při sepnutí kontaktů, jak se mnozí stále domnívají ! ! ).

Základní nastavení kontaktů přerušovače:
Protočením motoru v jeho pracovním směru ustavíme píst PŘESNĚ ! ! v horní poloze ( horní úvrati ). Mezeru mezi kontakty předem důkladně vyčistíme a nastavíme pomocí spárové měrky na vzdálenost 0,4 mm. Po následném zajištění polohy kontaktů pokračujeme v protáčení motoru v uvedeném směru až do polohy , kdy píst motoru zastaví 5 ? 6 mm před horní úvrati . V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ SE NEVRÁCET ZPĚT ? je to zásadní chyba při seřizování předstihu před časem prezentována ve strukturovaném fóru v sekci ? Řešení problémů ? zapalování a vše okolo - panem Hradeckým ( zdůvodnění blíže dodatečně v pokračování ? viz. příští kapitola č. 2 ). Pak do jednoduchého elektrického obvodu ( žárovečka - 1,5 V , nebo 3 V ,nebo 6 -12V apod. dle baterie ? nejlépe se hodí auto zkoušečka ) zapojíme v sériovém zapojení oba kontakty přerušovače ( nejlépe přes banánky se slaboproudými čelistmi, - na polaritě + a - NEZÁLEŽÍ !! ). V této poloze žárovka MŮŽE i NEMUSÍ svítit ( dle stavu předchozího nastavení předstihu.)
Pro NOVÉ NASTAVENÍ uvolníme zajišťovací šroubky kotoučku ( nosné desky přerušovacích kontaktů ) tak, aby se
s ní dalo volně vsuvně pootočit. Pokud žárovka nesvítila, kotoučkem mírně pootočíme doprava až do polohy rozsvícení žárovky ( je to poloha sepnutých kontaktů což momentálně nepotřebujeme, protože potřebujeme pravý opak. ). Následně kotoučkem pootočíme v opačném směru JEN DO POLOHY ZHASNUTÍ žárovky ? NE !! dál. TO JE TEN SPRÁVNÝ OKAMŽIK ! ! PO OPĚTOVNÉM ZAJIŠTĚNÍ NOSNÉ DESKY PŘERUŠOVAČE ? v obloukovitých drážkách - MÁTE
N A S T A V E N O ! ! ! ( kontakty jsou rozepnuté ( tvoří se jiskra a to, kdy píst je 5 ? 6 mm před horní úvratí )- ( skutečně požadovaný předstih ) dle nastavení před seřizováním přerušovače ).V této souvislosti je ještě dobré si uvědomit, že pootáčením desky s kontakty proti pracovnímu směru motoru ( doleva ) předstih zvětšujeme, ( vhodné pro ty, kteří motor používají ve větších otáčkách ), naopak natáčením vpravo předstih zmenšujeme ( vhodný jen pro ty šetřilky používající motor při malých otáčkách a při tom nevědí, že jemu tak paradoxně nejvíce škodí jak po stránce opotřebení ( pro velmi nepříznivé tlaky pístu na stěny studeného válce, tím pádem k zanesení spalovacího prostoru včetně svíček v důsledku nedokonalého spalování. Příště ( v části č. 2 ) ? v čem se často při seřizování chybuje, čeho se vyvarovat, abychom skutečně nastavili to, co jsme chtěli nastavit a nežili tak jen v blahé iluzi dobrého nastavení a skutečnost byla o něčem jiném! Hodně úspěchů v realizaci přeje ? S. J. - ať se přece točí.!
solny.josef@seznam.cz

dobriden robilsompf62 motoride dobre len neviem preco mi sriela

Odesláno: 31.10.2021 [20:17]

Toto je reakce na následující příspěvek:

dobriden robilsompf62 motoride dobre len neviem preco mi sriela

Zdravím a mám připomínky k nastavení předstihu to co je popsáno v článku platí pro bateriové zapalování u magneta to může být trochu jinak. Nastavime 5 až 6mm před h. uvrať a pak pootocime deskou tak aby docházelo ke změně magnetickeho pole nacivce a pak nastavime odtrh
ne na měrkur ale na žárovku. Odtrh vyjde větší, ale to nevadí horší je slabá jiskra.
Podobný problém řeši pan Rab ve svém příspěvku se slabou jiskru mnohem pracnější cestou.
František

Odesláno: 01.11.2021 [18:18]

Toto je reakce na následující příspěvek:

Zdravím a mám připomínky k nastavení předstihu to co je popsáno v článku platí pro bateriové zapalování u magneta to může být trochu jinak. Nastavime 5 až 6mm před h. uvrať a pak pootocime deskou tak aby docházelo ke změně magnetickeho pole nacivce a pak nastavime odtrh
ne na měrkur ale na žárovku. Odtrh vyjde větší, ale to nevadí horší je slabá jiskra.
Podobný problém řeši pan Rab ve svém příspěvku se slabou jiskru mnohem pracnější cestou.
František

Zdravím pokud motr střílí nemusí to být vždy prisunem paliva do motoru, může docházet k nepravidelné jiskře pakse palivo nahromadi a vystřelí,zakucka a chcipne. Příčin může být několik 1/vadná svíčka /vlhký izolator,při zahřívání začne zkratovat
2/vn kablik se dotýká kostry,nejlépe vyrobit plastový držák místo plechoveho nebo použít bakelitovou prichytku na kabely. 3/může být vadný kondenzátor pokud je tam ještě původní tak
má vsobě nataženou vlhkost a ta způsobuje zkraty {skontrolovat se dá nejlépe starým ručičkovym megmetem 500 V ručička při nabíjení nesmí zakmitavat což značí že probiji a je třeba ho vyměnit} 4/dále vadí spolehlivém chodu jeho nízká provozní teplota velmi dobře chladí a tak potřebuje bohatší směs a ta velmi rychle zanáší svíčku. Doporučuji vyrobyt před ventilátor kruhovou žaluzií podobnou jako na síťku karburátoru a prišroubovat na místo pletiva v sacim otvoru motor se rychleji zahřeje a má lepší chod.teplotu pak musíme hlídat ručně ,ale není to tak haklive na přehřátí a vyplatí se to i na spotřebě Františka.

Pro psaní příspěvků musíte být přihlášen.

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 174 • Počet registrovaných uživatelů: