Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra » Řešení problémů » SEŘÍZENÍ ZAPALOVÁNÍ - PF -62 jednoduše,rychle s PŘESNOSTÍ PROFESIONÁLŮ !


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Odesláno: 23.06.2010 [10:47]

1.

Odesláno: 27.06.2010 [20:36]

Z důvodu správného pochopení této rychlé a velmi spolehlivé cesty si třeba hlavně uvědomit tři základní pojmy :
a) ČASOVÁNÍ PŘESKOKU JISKRY na svíčce ( 5 ? 6 mm před horní úvrati pístu ) ? tak stále komentovaný PŘEDSTIH ! ( hlavně co to je a PROČ ? ? ).
b) že PŘERUŠOVAČ KONTAKTŮ ( kovadlinka + kladívko ) zastává funkci účelově řízeného VYPÍNAČE jako kterého - koliv v každém ELEKTRICKÉM OBVODU , který přerušuje a naopak zapíná elektrický obvod pro zapalování v předem stanoveném okamžiku !!
c) že jiskra vzniká ( PŘESKOČÍ na svíčce ) právě v DOBĚ PŘERUŠENÍ výše zmiňovaného el . obvodu pro zapalování ( NE !! ? při sepnutí kontaktů, jak se mnozí stále domnívají ! ! ).

Základní nastavení kontaktů přerušovače:
Protočením motoru v jeho pracovním směru ustavíme píst PŘESNĚ ! ! v horní poloze ( horní úvrati ). Mezeru mezi kontakty předem důkladně vyčistíme a nastavíme pomocí spárové měrky na vzdálenost 0,4 mm. Po následném zajištění polohy kontaktů pokračujeme v protáčení motoru v uvedeném směru až do polohy , kdy píst motoru zastaví 5 ? 6 mm před horní úvrati . V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ SE NEVRÁCET ZPĚT ? je to zásadní chyba při seřizování předstihu před časem prezentována ve strukturovaném fóru v sekci ? Řešení problémů ? zapalování a vše okolo - panem Hradeckým ( zdůvodnění blíže dodatečně v pokračování ? viz. příští kapitola č. 2 ). Pak do jednoduchého elektrického obvodu ( žárovečka - 1,5 V , nebo 3 V ,nebo 6 -12V apod. dle baterie ? nejlépe se hodí auto zkoušečka ) zapojíme v sériovém zapojení oba kontakty přerušovače ( nejlépe přes banánky se slaboproudými čelistmi, - na polaritě + a - NEZÁLEŽÍ !! ). V této poloze žárovka MŮŽE i NEMUSÍ svítit ( dle stavu předchozího nastavení předstihu.)
Pro NOVÉ NASTAVENÍ uvolníme zajišťovací šroubky kotoučku ( nosné desky přerušovacích kontaktů ) tak, aby se
s ní dalo volně vsuvně pootočit. Pokud žárovka nesvítila, kotoučkem mírně pootočíme doprava až do polohy rozsvícení žárovky ( je to poloha sepnutých kontaktů což momentálně nepotřebujeme, protože potřebujeme pravý opak. ). Následně kotoučkem pootočíme v opačném směru JEN DO POLOHY ZHASNUTÍ žárovky ? NE !! dál. TO JE TEN SPRÁVNÝ OKAMŽIK ! ! PO OPĚTOVNÉM ZAJIŠTĚNÍ NOSNÉ DESKY PŘERUŠOVAČE ? v obloukovitých drážkách - MÁTE
N A S T A V E N O ! ! ! ( kontakty jsou rozepnuté ( tvoří se jiskra a to, kdy píst je 5 ? 6 mm před horní úvratí )- ( skutečně požadovaný předstih ) dle nastavení před seřizováním přerušovače ).V této souvislosti je ještě dobré si uvědomit, že pootáčením desky s kontakty proti pracovnímu směru motoru ( doleva ) předstih zvětšujeme, ( vhodné pro ty, kteří motor používají ve větších otáčkách ), naopak natáčením vpravo předstih zmenšujeme ( vhodný jen pro ty šetřilky používající motor při malých otáčkách a při tom nevědí, že jemu tak paradoxně nejvíce škodí jak po stránce opotřebení ( pro velmi nepříznivé tlaky pístu na stěny studeného válce, tím pádem k zanesení spalovacího prostoru včetně svíček v důsledku nedokonalého spalování. Příště ( v části č. 2 ) ? v čem se často při seřizování chybuje, čeho se vyvarovat, abychom skutečně nastavili to, co jsme chtěli nastavit a nežili tak jen v blahé iluzi dobrého nastavení a skutečnost byla o něčem jiném! Hodně úspěchů v realizaci přeje ? S. J. - ať se přece točí.!
solny.josef@seznam.cz

Odesláno: 27.02.2017 [10:58]

Toto je reakce na následující příspěvek:

Z důvodu správného pochopení této rychlé a velmi spolehlivé cesty si třeba hlavně uvědomit tři základní pojmy :
a) ČASOVÁNÍ PŘESKOKU JISKRY na svíčce ( 5 ? 6 mm před horní úvrati pístu ) ? tak stále komentovaný PŘEDSTIH ! ( hlavně co to je a PROČ ? ? ).
b) že PŘERUŠOVAČ KONTAKTŮ ( kovadlinka + kladívko ) zastává funkci účelově řízeného VYPÍNAČE jako kterého - koliv v každém ELEKTRICKÉM OBVODU , který přerušuje a naopak zapíná elektrický obvod pro zapalování v předem stanoveném okamžiku !!
c) že jiskra vzniká ( PŘESKOČÍ na svíčce ) právě v DOBĚ PŘERUŠENÍ výše zmiňovaného el . obvodu pro zapalování ( NE !! ? při sepnutí kontaktů, jak se mnozí stále domnívají ! ! ).

Základní nastavení kontaktů přerušovače:
Protočením motoru v jeho pracovním směru ustavíme píst PŘESNĚ ! ! v horní poloze ( horní úvrati ). Mezeru mezi kontakty předem důkladně vyčistíme a nastavíme pomocí spárové měrky na vzdálenost 0,4 mm. Po následném zajištění polohy kontaktů pokračujeme v protáčení motoru v uvedeném směru až do polohy , kdy píst motoru zastaví 5 ? 6 mm před horní úvrati . V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ SE NEVRÁCET ZPĚT ? je to zásadní chyba při seřizování předstihu před časem prezentována ve strukturovaném fóru v sekci ? Řešení problémů ? zapalování a vše okolo - panem Hradeckým ( zdůvodnění blíže dodatečně v pokračování ? viz. příští kapitola č. 2 ). Pak do jednoduchého elektrického obvodu ( žárovečka - 1,5 V , nebo 3 V ,nebo 6 -12V apod. dle baterie ? nejlépe se hodí auto zkoušečka ) zapojíme v sériovém zapojení oba kontakty přerušovače ( nejlépe přes banánky se slaboproudými čelistmi, - na polaritě + a - NEZÁLEŽÍ !! ). V této poloze žárovka MŮŽE i NEMUSÍ svítit ( dle stavu předchozího nastavení předstihu.)
Pro NOVÉ NASTAVENÍ uvolníme zajišťovací šroubky kotoučku ( nosné desky přerušovacích kontaktů ) tak, aby se
s ní dalo volně vsuvně pootočit. Pokud žárovka nesvítila, kotoučkem mírně pootočíme doprava až do polohy rozsvícení žárovky ( je to poloha sepnutých kontaktů což momentálně nepotřebujeme, protože potřebujeme pravý opak. ). Následně kotoučkem pootočíme v opačném směru JEN DO POLOHY ZHASNUTÍ žárovky ? NE !! dál. TO JE TEN SPRÁVNÝ OKAMŽIK ! ! PO OPĚTOVNÉM ZAJIŠTĚNÍ NOSNÉ DESKY PŘERUŠOVAČE ? v obloukovitých drážkách - MÁTE
N A S T A V E N O ! ! ! ( kontakty jsou rozepnuté ( tvoří se jiskra a to, kdy píst je 5 ? 6 mm před horní úvratí )- ( skutečně požadovaný předstih ) dle nastavení před seřizováním přerušovače ).V této souvislosti je ještě dobré si uvědomit, že pootáčením desky s kontakty proti pracovnímu směru motoru ( doleva ) předstih zvětšujeme, ( vhodné pro ty, kteří motor používají ve větších otáčkách ), naopak natáčením vpravo předstih zmenšujeme ( vhodný jen pro ty šetřilky používající motor při malých otáčkách a při tom nevědí, že jemu tak paradoxně nejvíce škodí jak po stránce opotřebení ( pro velmi nepříznivé tlaky pístu na stěny studeného válce, tím pádem k zanesení spalovacího prostoru včetně svíček v důsledku nedokonalého spalování. Příště ( v části č. 2 ) ? v čem se často při seřizování chybuje, čeho se vyvarovat, abychom skutečně nastavili to, co jsme chtěli nastavit a nežili tak jen v blahé iluzi dobrého nastavení a skutečnost byla o něčem jiném! Hodně úspěchů v realizaci přeje ? S. J. - ať se přece točí.!
solny.josef@seznam.cz

dobriden robilsompf62 motoride dobre len neviem preco mi sriela

Pro psaní příspěvků musíte být přihlášen.

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 169 • Počet registrovaných uživatelů: