Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra » Řešení problémů » KONDENSÁTOR jako součást zapalování každého zážehového motoru v situaci MAYDAY ! !


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Odesláno: 25.04.2010 [13:18]

- 3 - Kondensátor jako součást zapalování každého zážehového motoru ( vč.motoru PF-62) v situaci MAYDAY. Staří radioamatérští veteráni z dob začínajících krystalek mi určitě dají za pravdu, že pokud do obyčejného citrónu, nebo pomeranče zapíchneme dva vodiče ? ( jeden měděný - Cu a druhý ze zinku - Zn ), tak mezi nimi naměříme i když malé , ale přece jen elektrické napětí, na principu jednoduchého obvodu. Pomeranč, nebo citrón se bude chovat jako mikročlánek ( tj. jako zdroj malého proudu ). Zato jiné poživatiny ( syrový brambor , mrkev a pod.) se chovají opačně a jsou schopny proudy nízkých hodnot pohlcovat stejně jako kondensátor. Tohoto jevu jsem osobně úspěšně využil jednou v krizové motoristické praxi při zpáteční cestě ze zahraniční dovolené při poruše kondensátoru u osobního automobilu.. Více viz. v části - v odd. B. Je tam bezpodmínečně nutný a jakou má vůbec funkci ??? Tak zněla tehdy nezodpovězená otázka na fóru PF. ? Odpověď viz. v odd. B ! A). Součásti každého klasického zapalování zážehového motoru je kondensátor, který dle současné literatury má zabránit opalování kontaktů v zapalování. Skutečná a PRVOTNÍ funkce kondensátoru je zabránit, nebo aspoň ZAMEZIT V MAX.MOŽNÉ MÍŘE JISKŘENÍ MEZI KONTAKTY v zapalování. Protože jiskra ve válci přeskočí v momentě ROZPOJENÍ těchto kontaktů, pak vzhledem k tomu, že jiskra mezi kontakty je vodivá ( ve skutečnosti by nedošlo k dokonalému přerušení kontaktů ) a tím by došlo ve značné míře ke zkreslení doby zážehu s ohledem na dobu předchozího přesného nastavení, montuje se kondensátor. Proto se o kondensátoru mezi odborníky právem mluví jako o ořezávači jiskření a rušení. Tím ve skutečnosti také chrání tyto kontakty před opalováním, což je jeho AŽ DRUHOTNÁ , ale velmi účelová záležitost. B). Na základě výše uvedeného vyvstává otázka, zda je možné v krizové situaci s vadným kondensátorem udržet motor vůbec v provozuschopném stavu i za cenu nějakého opatření aspoň pro nezbytně nutnou dobu na dojetí ?? ANO ? JE TO MOŽNÉ , ALE JENOM ZA TĚCHTO OPATŘENÍ. Dostaneme-li se do krizové situace a 100 procent VÍME, že kondensátor máme vadný a hodláme pokračovat i za cenu případného zničení kontaktů, doporučuji udělat toto opatření. BEZPODMÍNEČNĚ JE TŘEBA VADNÝ KONDENSÁTOR VYŘADIT Z PROVOZU - ( přerušit kablík ke kondensátoru ). BEZPODMÍNEČNĚ ZVĚTŠIT ODTRH NA KONTAKTECH PŘERUŠOVAČE, co motor ještě zvládne ! ! Odtrh potom bývá 2 ? 3 mm. V opačném případě se snažíte zbytečně, protože vadný ( zkratovaný ) kondensátor vyřadí PF- ku z provozu se stejnými příznaky, jako vadná cívka, nebo stlačené zkratové tlačítko pro zastaveni motoru. Jinak existuje další finta ( z radioamatérské praxe výše uvedené ). Na přerušený konec káblu ( který vedl na kondensátor ) napojte kostku ze syrové brambory připevněnou nevodivě na kostru jako původní kondensátor. Nejlépe je použití obou způsobů současně ( zvětšení odtrhu + bramborová kostka ). Tento zásah u PF ? V POLNÍCH PODMÍNKÁCH JE BOHUŽEL TĚŽKO PROVEDITELNÝ ? ale možný. V opačném případě zbývá jen potupný odtah. Opravdu to funguje,osobně jsem to v nouzi vyzkoušel, takto bylo ujeto cca 500 km a kontakty se používají dodnes. ZNOVU UPOZORŇUJI, ŽE VADNÝ KONDENZÁTOR MUSÍ Z MOTORU BEZPODMÍNEČNĚ PRYČ !!!!!, NEBO ASPOŇ třeba háčkem vyrvat káblík z kondenzátoru, což není problém ani u PF i v polních podmínkách udělat. Přeji všem mnoho úspěchů a šťastný návrat domů s heslem ? A přece se točí ! Zdraví S.J. solny.josef@seznam.cz

Pro psaní příspěvků musíte být přihlášen.

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 169 • Počet registrovaných uživatelů: