Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra » Řešení problémů » seřízení chodu motoru a konstrukce osvětení stroje


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Odesláno: 23.12.2008 [21:38]

Miloš Hradecký 23/12/2008 21:18:24 pro Tomáše Hájka ohledně dotazu na nepravidelný chod motoru PFky a možného elektrického zdroje pro její osvětlení. Z Vašeho příspěvku jsem vyčetl že motor stroje je po technické stránce vpořádku (nikde nepřisává tzv."falešný vzduch"), včetně nastaveného předstihu zapalování. Zkuste seřídit karburátor (je to na stránkách několikrát popsáno), vyměnit zapalovací svíčku (ani nová nemusí být dobrá) a také se zaměřte na dobrou činnost výfuku. Dvojtaktní motory (motory s rozvody pomocí pístu a kanálů)musí mít pro každý jeden druh svůj individuelní výfuk, který svou konstukcí (určitým spočteným pasivním odporem, nutným pro bezchybnou činnost motoru) pomáhá dobrému plnění válce pohonnou směsí nasáté do karteru při jejím přepouštění nad plochu pístu před jejím ztačováním pro expansi. Při tomto procesu se musí dostat nad píst dané množsví paliva se vzduchem, které zároveň pomáhá vyhnat do výfukového kanálu zbytky výfukových plynů (tzv. "výplach"), který je v našem případě křížové konstrukce. Tato pomocí nálitku na hlavě pístu - deflektoru, usnadňuje tento proces a neoriginální konstrukce výfuku, nebo jeho mechanické poškození může mít za následek Vámi popisovaný jev. Co se týče zdroje osvětlení, použil bych k tomuto účelu primární obvod zapalovací cívky magneta (druhá cívka s jednoduchým vinutím a jádrem), umístěná protilehle cívce zapalování o 180°, se spodním ukostřeným vývodem a vrchní vývod potom slouží za chodu motoru zapojen přes vypínač jako elektrický zdroj napájení žárovky (6V 15-21W) v parabole reflektoru, jehož objímka žárovky je opět ukostřena. Mohou být ještě jiné způsoby, ale jsou kostrukčně náročnější. Výroba cívky je už také ve "fóru" popsána. Ať se daří přeje Hradecký Hradecky.Milos@seznam.cz

Odesláno: 07.11.2009 [06:43]

zdravím pánové,mám prosbu,stále se mi nedaří seřídit mou PF-KU,at udělám cokoli stále to střílí jak do výfuku tak do karbece.přitom motor je přetěsněn a nikde nechlastá falešný vzduch.pokud jde na volnoběch střílí,jak otáčky zvednu jde dobře,co stím????????

Odesláno: 26.11.2009 [18:02]

Toto je reakce na následující příspěvek:

Miloš Hradecký 23/12/2008 21:18:24 pro Tomáše Hájka ohledně dotazu na nepravidelný chod motoru PFky a možného elektrického zdroje pro její osvětlení. Z Vašeho příspěvku jsem vyčetl že motor stroje je po technické stránce vpořádku (nikde nepřisává tzv."falešný vzduch"), včetně nastaveného předstihu zapalování. Zkuste seřídit karburátor (je to na stránkách několikrát popsáno), vyměnit zapalovací svíčku (ani nová nemusí být dobrá) a také se zaměřte na dobrou činnost výfuku. Dvojtaktní motory (motory s rozvody pomocí pístu a kanálů)musí mít pro každý jeden druh svůj individuelní výfuk, který svou konstukcí (určitým spočteným pasivním odporem, nutným pro bezchybnou činnost motoru) pomáhá dobrému plnění válce pohonnou směsí nasáté do karteru při jejím přepouštění nad plochu pístu před jejím ztačováním pro expansi. Při tomto procesu se musí dostat nad píst dané množsví paliva se vzduchem, které zároveň pomáhá vyhnat do výfukového kanálu zbytky výfukových plynů (tzv. "výplach"), který je v našem případě křížové konstrukce. Tato pomocí nálitku na hlavě pístu - deflektoru, usnadňuje tento proces a neoriginální konstrukce výfuku, nebo jeho mechanické poškození může mít za následek Vámi popisovaný jev. Co se týče zdroje osvětlení, použil bych k tomuto účelu primární obvod zapalovací cívky magneta (druhá cívka s jednoduchým vinutím a jádrem), umístěná protilehle cívce zapalování o 180°, se spodním ukostřeným vývodem a vrchní vývod potom slouží za chodu motoru zapojen přes vypínač jako elektrický zdroj napájení žárovky (6V 15-21W) v parabole reflektoru, jehož objímka žárovky je opět ukostřena. Mohou být ještě jiné způsoby, ale jsou kostrukčně náročnější. Výroba cívky je už také ve "fóru" popsána. Ať se daří přeje Hradecký Hradecky.Milos@seznam.cz

Dobry den pane Hradecky.Chci se zeptat.Mohl byste mi zaslat foto.Zapojeni svetla u Pfky.Jsem zacatecnik.Budu rad za kazdou radu.Posilam svuj email altasak@seznam.cz dekuji Fanda

Odesláno: 26.11.2009 [19:50]

Chtel bych vas poprosit pane Hradecky.Jeslti bys te mi mohl poslat.Navod na to svetlo.Bud na email.A chtel bych se zeptat.Je naka brozura Pf-ce.Dal by se eventualne koupit nebo sehnat nekde.Dekuji vam fanda altasak@seznam.cz

Odesláno: 24.02.2019 [16:28]

Toto je reakce na následující příspěvek:

zdravím pánové,mám prosbu,stále se mi nedaří seřídit mou PF-KU,at udělám cokoli stále to střílí jak do výfuku tak do karbece.přitom motor je přetěsněn a nikde nechlastá falešný vzduch.pokud jde na volnoběch střílí,jak otáčky zvednu jde dobře,co stím????????

Dobrý den, příčiny tohoto problému jsem podrobně popsal před mnoha lety na tomto webu v článku "Zlobí motor PF62 aneb jak jsem to řešil já". Přes úvodní menu (index) webu byste jej však hledal marně, ale článek na webu stále je, najdete jej pod odkazem http://pf62.wz.cz/navod%20Jan%20Raab.ht... Snad Vám to pomůže problém vyřešit, nebo aspoň objasnit jeho příčiny. S pozdravem Raab.

Pro psaní příspěvků musíte být přihlášen.

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 174 • Počet registrovaných uživatelů: