Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra » Řešení problémů » SPOJKA II


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Odesláno: 30.11.2008 [16:43]

Starší příspěvek od pana Petříka: Podmínkou pro správné seřízení spojky je, abychom pochopili její správnou funkci. Pak už je to v celku logické a jednoduché. Lamela spojky má mít tloušťku kolem 7 mm. Musí být nezamaštěná, čistá a nesmí stranově házet. Nejdříve je potřebné vymezit veškeré vůle od lanovodu, přes vypínací páčky k ložisku. Vůle se sčítají a výsledkem pak není potřebný zdvih na vypínacím ložisku. Ložisko, původně třecí, grafitové, musí být přesně v rovině s přírubou spojky. Mezi ložiskem a vypínacími páčkami spojky musí být vůle. Vůle je proto, aby se ložisko nedotýkalo, vedlo by to k jeho rychlému opotřebení. Vůle mezi ložiskem a vypínacími páčkami (asi 1,5mm) je také z důvodu toho, že při provozu se lamela obložení spojky zmenšuje a tím se také vymezuje (zmenšuje) vzdálenost mezi ložiskem a páčkami. Může pak dojít i k tomu, že spojka bude prokluzovat. Náboj lamely spojky je dobré v drážkování jemně namazat grafitovým tukem, aby se mohla lamela hladce suvně posunovat po hřídeli. Vypínací páčky spojky musí být v jedné rovině aby rovnoměrně přenášely tlačnou sílu při vypínání. Mají mít vůli, aby pružiny i po určitém opotřebení lamely, kdy se zmenší její tloušťka, měly dostatečnou přítlačnou sílu. Podmínkou zase je, aby vypínací ložisko, nebo grafitový kroužek se přímo nedotýkal otáčejícího se kroužku vypínacích páček.Pokud jsou již pružiny stářím unavené, lze je vypodložit podložkami a tím dosáhnout větší přítlak, nebo potom vyměnit. Ze mojí zkušenosti je dobré nahradit třecí obložení lamely spojky obložením z Trabanta. Průměr je stejný a lamela pracuje lépe. Je možné také nahradit přítlačný kotouč s obvodovými pružinami kotoučem s talířovou pružinou z Trabanta. Průměr je stejný, jen je potřebné přizpůsobit dosedací plochu v setrvačníku a vymezit potřebné vůle. Já mám spojku klasickou a když se vymezí uvedené vůle v převodech a seřídí vypínací páčky, tak to nedělá problém a spojka lehce vypíná. Mohu zaslat foto talířové pružiny z Trabanta, obložení, ložiska a jiné fotografie týkající se spojky na PF. S pozdravem a přáním hezkých jarních dnů M.P.

Odesláno: 22.08.2010 [21:36]

Dobry vecer.chci se zeptat odesel mi pritlacak.Tak ze ho muzu pouzit z trabanta.Jak zde pisete.Nebo by bylo lepsi cele to vymenit.Myslim spojku z trabanta.Napiste prosim radu.Popripadne poslete fotky ktere dili ktomu si mam sehnat.Muj email altasak@seznam.cz nebo popridne vam zde nechamme tel.cislo 604409546 muzete napsat sms a zavolam pokut by vam to nevadilo.Moc dekuji Fanda A

Odesláno: 25.08.2011 [18:35]

Toto je reakce na následující příspěvek:

Starší příspěvek od pana Petříka: Podmínkou pro správné seřízení spojky je, abychom pochopili její správnou funkci. Pak už je to v celku logické a jednoduché. Lamela spojky má mít tloušťku kolem 7 mm. Musí být nezamaštěná, čistá a nesmí stranově házet. Nejdříve je potřebné vymezit veškeré vůle od lanovodu, přes vypínací páčky k ložisku. Vůle se sčítají a výsledkem pak není potřebný zdvih na vypínacím ložisku. Ložisko, původně třecí, grafitové, musí být přesně v rovině s přírubou spojky. Mezi ložiskem a vypínacími páčkami spojky musí být vůle. Vůle je proto, aby se ložisko nedotýkalo, vedlo by to k jeho rychlému opotřebení. Vůle mezi ložiskem a vypínacími páčkami (asi 1,5mm) je také z důvodu toho, že při provozu se lamela obložení spojky zmenšuje a tím se také vymezuje (zmenšuje) vzdálenost mezi ložiskem a páčkami. Může pak dojít i k tomu, že spojka bude prokluzovat. Náboj lamely spojky je dobré v drážkování jemně namazat grafitovým tukem, aby se mohla lamela hladce suvně posunovat po hřídeli. Vypínací páčky spojky musí být v jedné rovině aby rovnoměrně přenášely tlačnou sílu při vypínání. Mají mít vůli, aby pružiny i po určitém opotřebení lamely, kdy se zmenší její tloušťka, měly dostatečnou přítlačnou sílu. Podmínkou zase je, aby vypínací ložisko, nebo grafitový kroužek se přímo nedotýkal otáčejícího se kroužku vypínacích páček.Pokud jsou již pružiny stářím unavené, lze je vypodložit podložkami a tím dosáhnout větší přítlak, nebo potom vyměnit. Ze mojí zkušenosti je dobré nahradit třecí obložení lamely spojky obložením z Trabanta. Průměr je stejný a lamela pracuje lépe. Je možné také nahradit přítlačný kotouč s obvodovými pružinami kotoučem s talířovou pružinou z Trabanta. Průměr je stejný, jen je potřebné přizpůsobit dosedací plochu v setrvačníku a vymezit potřebné vůle. Já mám spojku klasickou a když se vymezí uvedené vůle v převodech a seřídí vypínací páčky, tak to nedělá problém a spojka lehce vypíná. Mohu zaslat foto talířové pružiny z Trabanta, obložení, ložiska a jiné fotografie týkající se spojky na PF. S pozdravem a přáním hezkých jarních dnů M.P.

Dobry den odešla mi spojka a nemohu sehnat original tak sem si četl váš članek a mohl by ste mně poslat ty fotky na email muj email je koubaa15@seznam.cz dekuji

Odesláno: 02.11.2011 [20:59]

Toto je reakce na následující příspěvek:

Starší příspěvek od pana Petříka: Podmínkou pro správné seřízení spojky je, abychom pochopili její správnou funkci. Pak už je to v celku logické a jednoduché. Lamela spojky má mít tloušťku kolem 7 mm. Musí být nezamaštěná, čistá a nesmí stranově házet. Nejdříve je potřebné vymezit veškeré vůle od lanovodu, přes vypínací páčky k ložisku. Vůle se sčítají a výsledkem pak není potřebný zdvih na vypínacím ložisku. Ložisko, původně třecí, grafitové, musí být přesně v rovině s přírubou spojky. Mezi ložiskem a vypínacími páčkami spojky musí být vůle. Vůle je proto, aby se ložisko nedotýkalo, vedlo by to k jeho rychlému opotřebení. Vůle mezi ložiskem a vypínacími páčkami (asi 1,5mm) je také z důvodu toho, že při provozu se lamela obložení spojky zmenšuje a tím se také vymezuje (zmenšuje) vzdálenost mezi ložiskem a páčkami. Může pak dojít i k tomu, že spojka bude prokluzovat. Náboj lamely spojky je dobré v drážkování jemně namazat grafitovým tukem, aby se mohla lamela hladce suvně posunovat po hřídeli. Vypínací páčky spojky musí být v jedné rovině aby rovnoměrně přenášely tlačnou sílu při vypínání. Mají mít vůli, aby pružiny i po určitém opotřebení lamely, kdy se zmenší její tloušťka, měly dostatečnou přítlačnou sílu. Podmínkou zase je, aby vypínací ložisko, nebo grafitový kroužek se přímo nedotýkal otáčejícího se kroužku vypínacích páček.Pokud jsou již pružiny stářím unavené, lze je vypodložit podložkami a tím dosáhnout větší přítlak, nebo potom vyměnit. Ze mojí zkušenosti je dobré nahradit třecí obložení lamely spojky obložením z Trabanta. Průměr je stejný a lamela pracuje lépe. Je možné také nahradit přítlačný kotouč s obvodovými pružinami kotoučem s talířovou pružinou z Trabanta. Průměr je stejný, jen je potřebné přizpůsobit dosedací plochu v setrvačníku a vymezit potřebné vůle. Já mám spojku klasickou a když se vymezí uvedené vůle v převodech a seřídí vypínací páčky, tak to nedělá problém a spojka lehce vypíná. Mohu zaslat foto talířové pružiny z Trabanta, obložení, ložiska a jiné fotografie týkající se spojky na PF. S pozdravem a přáním hezkých jarních dnů M.P.

Dobrý den pasuje spojkový ložisko take s trabanta předem děkuju
Kontakt denk1@seznam.cz

Odesláno: 06.04.2017 [22:13]

Toto je reakce na následující příspěvek:

Starší příspěvek od pana Petříka: Podmínkou pro správné seřízení spojky je, abychom pochopili její správnou funkci. Pak už je to v celku logické a jednoduché. Lamela spojky má mít tloušťku kolem 7 mm. Musí být nezamaštěná, čistá a nesmí stranově házet. Nejdříve je potřebné vymezit veškeré vůle od lanovodu, přes vypínací páčky k ložisku. Vůle se sčítají a výsledkem pak není potřebný zdvih na vypínacím ložisku. Ložisko, původně třecí, grafitové, musí být přesně v rovině s přírubou spojky. Mezi ložiskem a vypínacími páčkami spojky musí být vůle. Vůle je proto, aby se ložisko nedotýkalo, vedlo by to k jeho rychlému opotřebení. Vůle mezi ložiskem a vypínacími páčkami (asi 1,5mm) je také z důvodu toho, že při provozu se lamela obložení spojky zmenšuje a tím se také vymezuje (zmenšuje) vzdálenost mezi ložiskem a páčkami. Může pak dojít i k tomu, že spojka bude prokluzovat. Náboj lamely spojky je dobré v drážkování jemně namazat grafitovým tukem, aby se mohla lamela hladce suvně posunovat po hřídeli. Vypínací páčky spojky musí být v jedné rovině aby rovnoměrně přenášely tlačnou sílu při vypínání. Mají mít vůli, aby pružiny i po určitém opotřebení lamely, kdy se zmenší její tloušťka, měly dostatečnou přítlačnou sílu. Podmínkou zase je, aby vypínací ložisko, nebo grafitový kroužek se přímo nedotýkal otáčejícího se kroužku vypínacích páček.Pokud jsou již pružiny stářím unavené, lze je vypodložit podložkami a tím dosáhnout větší přítlak, nebo potom vyměnit. Ze mojí zkušenosti je dobré nahradit třecí obložení lamely spojky obložením z Trabanta. Průměr je stejný a lamela pracuje lépe. Je možné také nahradit přítlačný kotouč s obvodovými pružinami kotoučem s talířovou pružinou z Trabanta. Průměr je stejný, jen je potřebné přizpůsobit dosedací plochu v setrvačníku a vymezit potřebné vůle. Já mám spojku klasickou a když se vymezí uvedené vůle v převodech a seřídí vypínací páčky, tak to nedělá problém a spojka lehce vypíná. Mohu zaslat foto talířové pružiny z Trabanta, obložení, ložiska a jiné fotografie týkající se spojky na PF. S pozdravem a přáním hezkých jarních dnů M.P.

Dobry den nasiel som Vas prispevok ohladom motorobota pf 62,kde pisete ze sa da nahradit pitlacny tanier spojky z trabanta,môzete mi to popisat co treba na pritlacnom taniery upravit,lebo ked som priskrutkoval pritlacak s trabanta tak sa tie tanierove pruziny velmi ohli-vyrovnali sa a nepruzia,pisete ze môzete zaslat foto tanierovej pruziny z trabanta,oblozenia,loziska a ine fotografie tykajuce sa spojky na PF,ak môzete poslat budem vemi rad mozno sa mi to podary prerobit s Vasou pomocou.Za poradu a foto Vam vopred pekne dakujem a prajem pekny den,s pozdrom michal.

Odesláno: 06.04.2017 [22:30]

Toto je reakce na následující příspěvek:

Dobry den nasiel som Vas prispevok ohladom motorobota pf 62,kde pisete ze sa da nahradit pitlacny tanier spojky z trabanta,môzete mi to popisat co treba na pritlacnom taniery upravit,lebo ked som priskrutkoval pritlacak s trabanta tak sa tie tanierove pruziny velmi ohli-vyrovnali sa a nepruzia,pisete ze môzete zaslat foto tanierovej pruziny z trabanta,oblozenia,loziska a ine fotografie tykajuce sa spojky na PF,ak môzete poslat budem vemi rad mozno sa mi to podary prerobit s Vasou pomocou.Za poradu a foto Vam vopred pekne dakujem a prajem pekny den,s pozdrom michal.

Dobry den môzete mi prosim poslat foto a popis prevedenia ako sa da nahradit pritlacny tanier z Trabanta na motorobot PF 62?poslite na mail - orakam1@pobox.sk za skoru odpoved Vam vopred velmi pekne dakujem michal.

Odesláno: 25.08.2019 [14:42]

Toto je reakce na následující příspěvek:

Starší příspěvek od pana Petříka: Podmínkou pro správné seřízení spojky je, abychom pochopili její správnou funkci. Pak už je to v celku logické a jednoduché. Lamela spojky má mít tloušťku kolem 7 mm. Musí být nezamaštěná, čistá a nesmí stranově házet. Nejdříve je potřebné vymezit veškeré vůle od lanovodu, přes vypínací páčky k ložisku. Vůle se sčítají a výsledkem pak není potřebný zdvih na vypínacím ložisku. Ložisko, původně třecí, grafitové, musí být přesně v rovině s přírubou spojky. Mezi ložiskem a vypínacími páčkami spojky musí být vůle. Vůle je proto, aby se ložisko nedotýkalo, vedlo by to k jeho rychlému opotřebení. Vůle mezi ložiskem a vypínacími páčkami (asi 1,5mm) je také z důvodu toho, že při provozu se lamela obložení spojky zmenšuje a tím se také vymezuje (zmenšuje) vzdálenost mezi ložiskem a páčkami. Může pak dojít i k tomu, že spojka bude prokluzovat. Náboj lamely spojky je dobré v drážkování jemně namazat grafitovým tukem, aby se mohla lamela hladce suvně posunovat po hřídeli. Vypínací páčky spojky musí být v jedné rovině aby rovnoměrně přenášely tlačnou sílu při vypínání. Mají mít vůli, aby pružiny i po určitém opotřebení lamely, kdy se zmenší její tloušťka, měly dostatečnou přítlačnou sílu. Podmínkou zase je, aby vypínací ložisko, nebo grafitový kroužek se přímo nedotýkal otáčejícího se kroužku vypínacích páček.Pokud jsou již pružiny stářím unavené, lze je vypodložit podložkami a tím dosáhnout větší přítlak, nebo potom vyměnit. Ze mojí zkušenosti je dobré nahradit třecí obložení lamely spojky obložením z Trabanta. Průměr je stejný a lamela pracuje lépe. Je možné také nahradit přítlačný kotouč s obvodovými pružinami kotoučem s talířovou pružinou z Trabanta. Průměr je stejný, jen je potřebné přizpůsobit dosedací plochu v setrvačníku a vymezit potřebné vůle. Já mám spojku klasickou a když se vymezí uvedené vůle v převodech a seřídí vypínací páčky, tak to nedělá problém a spojka lehce vypíná. Mohu zaslat foto talířové pružiny z Trabanta, obložení, ložiska a jiné fotografie týkající se spojky na PF. S pozdravem a přáním hezkých jarních dnů M.P.

dobry den.velmi pekne by som vas poprosil o fotky.mam taky problem,ked stlacim spojku tak motor trati otacky zkapina.moj meil.ladislav.mano@gmail.com dakujem pekne

Pro psaní příspěvků musíte být přihlášen.

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 174 • Počet registrovaných uživatelů: