Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 139

Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 140

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Notice: Undefined index: user_id in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 259
Index fóra
Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra

Anonym

Odesláno: 22.05.2009 [19:07]


Vážení PF- káři, nebo kteří se na ně ?jen hrajete ? ! !
O využití původní originální barvy jste se už doufám dočetli . Jakou však pruhovanou příšeru, nebo pojízdnou vzorkovnici všeobecně nabízených barev ze svého stroje uděláte, záleží jen na vašem osobním vkusu ( viz. hlavně první stránky fotogalerie tohoto fóra ), což s dobovým pojetím času nemá nic společného. To nemluvím o nepořádku kolem, který bývá často součástí prezentace tohoto stroje. To aspoň lec-cos některým napoví při jeho koupí, v jakém stavu stroj se asi nachází a jak se s ním zacházelo, ( podle hesla ? jaký pán, takový krám ). I to je však k něčemu dobré ! ! ! Potom při případném špatném zpracování fotografie z mobilu často člověk ani nepozná, co se to tu nabízí a oč se vlastně jedná . Pro příklady taky nemusím chodit daleko. Pravým opakem je ZDAŘILÁ fotografická prezentace p. V. Veleka na www.www.pf62.wbs.cz, jak co do provedení fotografie PF, tak v řemeslném provedení ( vyšperkování ) i s ohledem na prostředí, ve kterém se předvádí v sekci části motorobotu. Dobrá rozlišitelnost, kde je jasné oč jde mne přiměla k takové to úvaze, protože pro samotné komerční zaměření se zde zapomnělo ( a to je účel mého ?VAROVÁNÍ ? ) na samotnou a celkovou bezpečnost při provozování. Jistě si mnozí vzpomínáte na často omílané téma na fóru o letošní zimě, kdy PF- ka byla převážně využívaná v lese při svozu dřeva na otop, kdy se mnozí předváděli, kolik ten jejich stroj uveze. Bohužel si asi nikdo neuvědomoval , že kolik uveze, tolik musí také zákonitě kdykoliv BEZPEČNĚ UBRZDIT i s kopce ! ! ! O nebezpečné dvojité montáži hnacích kol s ohledem na řízení v lesním prostředí jsem se už také zmiňoval. Proto se chci znovu zmínit o tom, co se skutečně stalo, skoro na STEJNÉM PRINCIPU při jízdě s nákladem s kopce jen v důsledku ŠPATNÉHO provedení brzd stejně tak, jak je dobře vidět ve výše zmiňované fotografické prezentaci p. Veleka na www.www.pf62.wbs.cz v sekci FOTOGRAFIE ? části motorobotu pod názvem VEDENÍ LANKA RUČNÍ BRZDY.. V souvislostí se smrtelnou nehodou soudní znalec uvedl jako hlavní příčinu nehody takové to provedení ruční mechanické brzdy jak patrno z předkládané fotografie ( ? slabá účinnost ). Taktéž takto špatně to bylo provedeno i u vleku. Zda řidič sjížděl bez zařazení rychlostního stupně, nebo během jízdy vyskočila se už prokázat nepodařilo ? řidič nepřežil ! ! §. Na fotografii je jasně vidět pevné přemostění tažných lan směřujících k čelistem brzd pevnou svorkou hned za kladkou brzdící páky. Kladka má za úkol rozdělit tažnou sílu na obě čelisti obou kol STEJNOMĚRNĚ, a tak eliminovat případné nestejnoměrné opotřebení čelistí a bubnu kol a tak zabránit k jednostranné ? blokaci ? kola a vzniku potíži při řízení. Tímto zmiňovaným přemostěním je činnost kladky vyřazená z činnosti a může brzdit jen jedná strana. Tak se stalo i v našem případě, shodou okolností i tak u upraveného vleku a tak došlo k nedostatečné účinnosti brzd k poměru převáženého nákladu. Zákon schválnosti zapracoval. Krátce před nehodou bylo vyměněno brzdové obložení jen na jedné straně v dílně opraváře, který toto přemostění podcenil. To však bylo i pro něj osudné. Byl také odsouzen pro nedbalost a obecné ohrožení s následkem smrti včetně odebrání oprávnění k provozování své živnosti. Je pravdou, že takovým ? to způsobem lze rychle a pohodlně zkrátit obě lana, ? tím vymezit vůli v čelistech, ale za jakou cenu ? ? ! Perfektně to měla vyřešené stará Škodovka u ruční brzdy, která měla kromě hrubě nastavitelné polohy kladky kříž s kloubně stavitelnými rameny kolem čepu pro obě strany s možností seřízení každé strany zvlášť i pomocí stavitelných matic bovdenu. Proto se sami zamyslete, jak a s čím jezdíte, protože se vše může projevit až po několikaletém provozování, až dojde k nestejnoměrnému opotřebení čelistí, případě jejich výměně pro zarezivění. Nechci nic a nikomu vnucovat. Je to jen můj osobní názor stvrzený skutečnou událostí a stvrzeno soudním znalcem z oboru z důvodu porušení tech. norem o brzdách !!. Pane Velek. Omlouvám se Vám, protože i mistr tesař se někdy utne. Tak se asi stalo bohužel i Vám. Vůbec nic proti Vám nemám, oceňuji Vaši snahu za dobrou věc, ale ztráta života, nebo zdraví stojí za to o tom se zmínit. Pokud máte k tématu pochybnosti, obraťte se na odborníky přímo ve Vašem kraji, kteří se výrobou různých vleků a brzdami na nich zabývají a určitě budou ochotni vysvětlit, o jaké porušení normy takovým - to provedením dochází. Bylo to jen moje nahodilé a letmé nahlédnutí do Vaší prezentace. Ostatní snad ( až bude více času ) asi bude v pořádku, protože se jedná jen o shrnutí a dávno již prodiskutovaných záležitosti ( včetně připomínek i stupidních výlevů ), vyplývajících z moudrosti našich předků ( a opravdu nebyli hloupí ). Proto, pokud chce někdo něco vylepšit , jako Vy, pak ne za cenu ohrožení ! ! ! SEČTENO A PODTRŽENO : Kladka u kořene stavitelných klečí za ruční brzdnou pákou musí být volná, volně se otáčející na svém čepu ( ani zarezivělá ). NIKDY bych z bezpečnostních důvodů NEPOUŽIL Váš ? ? způsob ? , který je obrazem š k o l a c k é chyby, přibližující se až k definici technického nesmyslu. Místo přemostění bych řešil stavitelný způsob kladky ve směru jízdy ( pomocí více otvorů v řadě za sebou ve směru jízdy) i za cenu prodloužení vidlice pro kladku !!! Jedno z ok k pákám na čelisti bych ponechal stavitelné ( běžná lanová svěrka ). Tato kombinace obou způsobů mi zaručí hrubé i jemné seřízení bez poškozování lana, kladka bude plnit svou důležitou funkci v rovnoměrném přenosu sil vynaloženou brzdovou pákou za současného perfektního vedení obou lan ve vidlici a zabrání také k přelomení lan ( což je také velmi důležité ! ! Tentýž způsob provedení bych volil i u přívěsu a je jedno, zda se jedná o ruční, či nožní brzdu. Takto se to v praxi běžně a úspěšně dělá roky i u velkých vleků i návěsů. Proto je lépe se zaměřit na bezpečný provoz, než na ? vizuální a generální opravy jen štětcem " - !!
Bezporuchový provoz a šťastný návrat domů všem přeje J. S.

Reakce na tento příspěvek


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 168 • Počet registrovaných uživatelů: