Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 139

Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 140

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Notice: Undefined index: user_id in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 259
Index fóra
Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Odesláno: 23.12.2008 [21:38]

Miloš Hradecký 23/12/2008 21:18:24 pro Tomáše Hájka ohledně dotazu na nepravidelný chod motoru PFky a možného elektrického zdroje pro její osvětlení. Z Vašeho příspěvku jsem vyčetl že motor stroje je po technické stránce vpořádku (nikde nepřisává tzv."falešný vzduch"), včetně nastaveného předstihu zapalování. Zkuste seřídit karburátor (je to na stránkách několikrát popsáno), vyměnit zapalovací svíčku (ani nová nemusí být dobrá) a také se zaměřte na dobrou činnost výfuku. Dvojtaktní motory (motory s rozvody pomocí pístu a kanálů)musí mít pro každý jeden druh svůj individuelní výfuk, který svou konstukcí (určitým spočteným pasivním odporem, nutným pro bezchybnou činnost motoru) pomáhá dobrému plnění válce pohonnou směsí nasáté do karteru při jejím přepouštění nad plochu pístu před jejím ztačováním pro expansi. Při tomto procesu se musí dostat nad píst dané množsví paliva se vzduchem, které zároveň pomáhá vyhnat do výfukového kanálu zbytky výfukových plynů (tzv. "výplach"), který je v našem případě křížové konstrukce. Tato pomocí nálitku na hlavě pístu - deflektoru, usnadňuje tento proces a neoriginální konstrukce výfuku, nebo jeho mechanické poškození může mít za následek Vámi popisovaný jev. Co se týče zdroje osvětlení, použil bych k tomuto účelu primární obvod zapalovací cívky magneta (druhá cívka s jednoduchým vinutím a jádrem), umístěná protilehle cívce zapalování o 180°, se spodním ukostřeným vývodem a vrchní vývod potom slouží za chodu motoru zapojen přes vypínač jako elektrický zdroj napájení žárovky (6V 15-21W) v parabole reflektoru, jehož objímka žárovky je opět ukostřena. Mohou být ještě jiné způsoby, ale jsou kostrukčně náročnější. Výroba cívky je už také ve "fóru" popsána. Ať se daří přeje Hradecký Hradecky.Milos@seznam.cz

Reakce na tento příspěvek

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 168 • Počet registrovaných uživatelů: