Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 139

Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 140

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Notice: Undefined index: user_id in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 259
Index fóra
Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Odesláno: 05.12.2008 [22:00]

Magnetoelektrické zapalování u motorobotu PF-62 za použití externí vysokonapěťové indukční cívky
Při mechanickém poškození vinutí stávající cívky výroby proudu v ?magnetu?, lze využít posledního zapojení okruhu použitého v motorech od r.v. 1980, kde se využívalo jen jednoho vinutí cívky na papírové kostře navlečené na trámečku (jádra) složeného z Si plechů (použít je možno stávající). Tato cívka se použije po opatrném sejmutí trámečku z místa jeho uchycení a odmotání slabého vrchního (sekundární vinutí) vodiče (většinou je poškozeno mechanicky nebo zkratem právě toto vinutí). Potom se její vývody po instalaci na původní místo opět zapojí (jeden, spodní, je spojen s kostrou a druhý, vrchní je přiveden ke ?kladívku? přerušovače).
I toto vinutí lze při poškození nahradit navinutím nového vodiče na původní papírovou kostřičku a to ?smaltovaným? Cu vodičem (lakovaný povrch pro zachování isolace mezi závity) průměru 0,8mm. Pečlivě závit vedle závitu navineme po celé délce kostřičky (od čela k čelu) postupně tam a zpátky vrstvovitě přes sebe 180 závitů vodiče a každou jednu vrstvu překryjeme isolačním papírem (lze použít odmotáním ze starého elektrolytického kondensátoru). Vývody cívky opět zapojíme podle výše uvedeného po připevnění trámečku na jeho původní místo.
Dále vedeme od ?kladívka? přerušovače isolovaným vodičem proud z cívky skrz otvor v karteru na kontakt externí indukční cívky č. 15 (6V ? motocykl, nebo trabant). Přes její vinutí tak přechází vyrobený a pulsující proud z cívky ?magneta? do jejího kontaktu č.1, který uzemníme na kostru a tím je elektrický okruh uzavřen. Při zapojování uděláme odbočku na vodiči od kladívka přerušovače přes tlačítko zkratu pro zastavení chodu motoru. Ostatní komponenty se dají opět na původní místo včetně kondensátoru a rotoru chladící turbínky s permanentními magnety, po předchozím nastavení kontaktů a bodu předzápalu, jehož hodnoty a postup nastavování je stejný, jak už bylo popisováno.
Magneto pak vyrábí za chodu motoru napětí 6V pro indukční cívku a z jejího středu odebíráme pulsní vysoké napětí pro zapalovací svíčku. Hradecký

Reakce na tento příspěvek

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 168 • Počet registrovaných uživatelů: