Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 139

Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 140

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Notice: Undefined index: user_id in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 259
Index fóra
Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Odesláno: 02.12.2008 [05:53]

Starší rada od p.Hradeckého: Už asi dva dny jsme na kamarádovo stroji laborovali s nastavením předstihu motoru, který je po výměně simeringů na klikovém hřídeli. Podotýkám, že karburátor byl pi této příležitosti vyčištěn a seřízen podle níže uvedených rad a osazení tryskami zůstalo nezměněno. Zapalování bylo ošetřeno (plošky kontaktů přerušovače, nový kondensátor a kablík na stoptlačítko)a bylo nastaveno také dle níže uvedeých návodů (odtrh kontaktů přerušovače při pístu v HÚ 0,4mm a předzápal 5,5mm před HÚ /pootočením destičky zapalování proti směru otáčení motoru až se dala mezi kontakty vsunot nejslabší měrka (cigaretový papírek). Motor naskočil na první pokus, ale po zahřátí šel nepravidelně a občas "střelil "do karburátoru, které se stupňovalo jeho zahřátím. Nepomohlo ani opětovné jeho nastavení ani výměna za jinou zapalovací svíčku. Vlastním už asi 20 roků automobily Wartburg (dvojtaktní tříválec 998 ccm obsah /skoro souhlasné vrtání a zdvih jednotlivých válců/), jehož zapalování se nastavuje obdobným způsobem jako u PFky, s tím rozdílem, že předzápal má hodnotu 4,4mm před HÚ. Logicky mi z toho vyplynulo, že nic nemohu zkazit nastavením motru na tyto hodnoty. Mám pro tyto účely zhotovem "forrichtung" nasazovaný do hlavy válce místo svíčky. Motor po nastavení jde krásně "kulatě a měkce" i ve volnoběhu a ani po dvohodinovém provozu nevykazoval výše uvedenou závadu a i v teplém stavu naskočí na první škubnutí startovacím řemenem v nastaveném volnoběhu, dobře reaguje na jakýkoli pohyb plynové páčky. Ryska na destičce zapalování se teď sice nekryje s ryskou na karteru motoru (předpokládám, že jsou z výroby motoru)asi o 2mm, ale motor bezproblémově "šlape" jakýchkoli otáčkách. Uvidíme časem jeho provozu, ale mohl by to být návod pro ty, kteří mají obdobné potíže s jeho provozem, Nikomu nechci nic vnucovat, ale za zkoušku se přeci nic nedá. Ještě k hodnotě zapalovací svíčky-je použita svíčka Pal 14-7 (nové označení Brisk N-15). Obě označení mohou mít za svoji hodnotou písmeno Y, které označuje jen její vysunuté jiskřiště, které vzhledem k výšce kompesního prostoru mezi stěnou hlavy a pístem v jeho postavení při HÚ, nemůže motor nijak ohrozit.

Reakce na tento příspěvek

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 174 • Počet registrovaných uživatelů: