Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 139

Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 140

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Notice: Undefined index: user_id in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 259
Index fóra
Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Odesláno: 30.11.2008 [16:43]

Starší příspěvek od pana Petříka: Podmínkou pro správné seřízení spojky je, abychom pochopili její správnou funkci. Pak už je to v celku logické a jednoduché. Lamela spojky má mít tloušťku kolem 7 mm. Musí být nezamaštěná, čistá a nesmí stranově házet. Nejdříve je potřebné vymezit veškeré vůle od lanovodu, přes vypínací páčky k ložisku. Vůle se sčítají a výsledkem pak není potřebný zdvih na vypínacím ložisku. Ložisko, původně třecí, grafitové, musí být přesně v rovině s přírubou spojky. Mezi ložiskem a vypínacími páčkami spojky musí být vůle. Vůle je proto, aby se ložisko nedotýkalo, vedlo by to k jeho rychlému opotřebení. Vůle mezi ložiskem a vypínacími páčkami (asi 1,5mm) je také z důvodu toho, že při provozu se lamela obložení spojky zmenšuje a tím se také vymezuje (zmenšuje) vzdálenost mezi ložiskem a páčkami. Může pak dojít i k tomu, že spojka bude prokluzovat. Náboj lamely spojky je dobré v drážkování jemně namazat grafitovým tukem, aby se mohla lamela hladce suvně posunovat po hřídeli. Vypínací páčky spojky musí být v jedné rovině aby rovnoměrně přenášely tlačnou sílu při vypínání. Mají mít vůli, aby pružiny i po určitém opotřebení lamely, kdy se zmenší její tloušťka, měly dostatečnou přítlačnou sílu. Podmínkou zase je, aby vypínací ložisko, nebo grafitový kroužek se přímo nedotýkal otáčejícího se kroužku vypínacích páček.Pokud jsou již pružiny stářím unavené, lze je vypodložit podložkami a tím dosáhnout větší přítlak, nebo potom vyměnit. Ze mojí zkušenosti je dobré nahradit třecí obložení lamely spojky obložením z Trabanta. Průměr je stejný a lamela pracuje lépe. Je možné také nahradit přítlačný kotouč s obvodovými pružinami kotoučem s talířovou pružinou z Trabanta. Průměr je stejný, jen je potřebné přizpůsobit dosedací plochu v setrvačníku a vymezit potřebné vůle. Já mám spojku klasickou a když se vymezí uvedené vůle v převodech a seřídí vypínací páčky, tak to nedělá problém a spojka lehce vypíná. Mohu zaslat foto talířové pružiny z Trabanta, obložení, ložiska a jiné fotografie týkající se spojky na PF. S pozdravem a přáním hezkých jarních dnů M.P.

Reakce na tento příspěvek

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 174 • Počet registrovaných uživatelů: