Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 139

Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 140

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Notice: Undefined index: user_id in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 259
Index fóra
Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Odesláno: 23.11.2008 [11:51]

vložil jsem to sem ze staršího webu...Návod na opravu špatného chodu motoru návod zaslal pan Pavel Chrást, za což mu mnohokrát děkuji Vážení uživatelé motorobotu PF62, nebo majitelé jiného zařízení poháněného stabilním motorem BD 1S72A/05. Dovoluji si podělit se s vámi o skušenosti s opravou tohoto motoru. PF62 vyráběl Agrostroj Prostějov a osazoval je motorem BD1S72.... od firmy Motor České Budějovice závod Vodňany, startován řemenem. Dalším výrobkem voňanského závodu byl stabilní motor pro pohon např.čerpadel, el.centrál, míchaček....atd. startován z boku pákou. Viz manuál výrobce v sekci NÁVODY. Oba motory jsou uvnitř stejné, jen jinak kartrovány. Jako uživatel čtyřkolového traktůrku domácí výroby, hnaného tímto stab. motorem jsem musel odstranit jeho časté poruchy a neduhy. Závady jako neustálé špatné startování a střílení do karburátoru. Střílení do karburátoru je způsobeno špatnými gufery v klikové skříni. Není možno používat guf. české výroby s velkou těsnící manžetou, ale je bezpodmínečně nutné je nahradit gufery jiné konstrukce, která odolají střídání tlaku a podtlaku v klik. skříni. Doporučuji guf. od firmy CHICAGO RAWHIDE (USA), CR 30x50x8 CRW1, CR25x47x6,3 CRW1, která jsem namontoval a problémy ustoupily. Díky svojí menší tloušťce mají další výhodu v tom, že těsní na klice jinde než naše guf., tudíž na neopotřebovaném průměru hřídele. Vřele doporučuji. V Brně je prodává firma MATEZA. Dalším problémem bylo odstranění nepravidelného chodu motoru a špatného startování. Pokud motor neháže pravidelnou a silnou jiskru ani po přezkoušení svíčky, fajfky, indukční cívky (mám již nové zapojení viz. manuál) popř. důkladného vyčišťení celé el. instalace je možná závada ve slabém magnetu. Je možné jej spolehlivě znovu nabudit po vylisování za setrvačníku (větráku). Pokud ani teď není jiskra silná a pravidelná je nutno přistoupit k poslední opravě- a tím je najít ideální protnutí siločar magneta s cívkou v bodě zážehu. Což znamená, přesvědčit se, jestli je magneto správně ustaveno (natočeno) v setrvačníku vůči drážce pro klínek, který nám ustavuje magneto proti cívce. Myslím si, že zde se jedná o chybu výrobce. Tato oprava je však dosti složitá a je potřeba ji provádět velmi důsledně.Existuje jednoduchá pomůcka, jak potvrdit chybu o které se zmiňuji: vydělat klínek z klikovky, nasadit setrvačník bez klínku, mírně pootočit, utáhnout matici na klice a skusit jiskru s vydělanou svíčkou. To opakovat tak dlouho, dokud neí dosaženo řádné jiskry na svíčce. To pootočení (v mém případě po směru otáčení mot.) je velmi malé, asi 7mm na průměru magneta. To se musí odhadnout a vyzkoušet. Teď se dá motor na chvíli nastartovat, určitě jde krásně za plynem, nastartuje na třetí pokus, ale po chvíli se pootočí setrvačník (nemá klínek, točí se doprava, matice se povolí) a motor přestane házet jiskru a zdechne. Nyní nastává potřeba nastavit zapalování: již známé parametry 6mm předstih, 0,45-0,50 odtrh. Zde se objevuje první záhada: 6mm předst. nejde nastavit ( stávající závity pro kulisu zapalování umožní rozsah 10 až 16mm!!!!) Je nutno v kartru vyvrtat záv. nové ( ve směru ot. mot. protože ubíráme předstih). Nyní ovšem motor takřka nejede, neháže pravidelně jiskru, nebo jsou velmi slabé. Zde mohu znovu opakovat pokus bez klínku viz výše tzn. najít ideální protnutí siločar magneta vůči cívce v bodu zážehu. To ale nic neřeší. Je nutno vylisovat magneto ze setrvačníku, (nechat případně znovu namagnetovat), na soustruhu stočit průměr o cca 0,07 mm lícovt do setrvačníku suvě (točně BEZ vůle!!!!), potom zajistit z boku červíkem (M8), najít ideální polohohu (největší jiskra), znuvu svrtat (opravit) původní otvory v setrvačníku, složit magneto a setrvačník, nasadit do motoru a můžeme začít pohodlně jezdit tak, jak nikdy předtím. Na závěr uvádím, že vlastním plně vybavenou nástrojařskou dílnu, díky které jsem mohl tuto opravu v podstatě bezproblému provést. Rozhodně se to nedá udělat NAKOLENĚ!!! S pozdravem Pavel CHRÁST

Reakce na tento příspěvek

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 169 • Počet registrovaných uživatelů: