Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 139

Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 140

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Notice: Undefined index: user_id in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 259
Index fóra
Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Odesláno: 18.07.2010 [11:27]

- 6 -


ZPĚTNÁ KOMPLETACE SPOJKY ( TŘECÍ + PŘÍTLAČNÉ ÚSTROJÍ S NOVÝM OBLOŽENÍM TŘECÍHO KOTOUČE ( LAMELY )

Pro správnou a co nejdéle bezporuchovou službu ( včetně bezproblémového složení ) spojky má hlavní vliv samotná síla (TLOUŠŤKA ) obložení nové lamely s přihlédnutím k současnému stavu třecích ploch setrvačníku a přítlačného talíře. Nezanedbatelný je také skutečně možný přítlak přítlačných pružin spojky. ZÁMĚRNĚ zde neuvádím některé již některými prezentované NEPODLOŽENÉ informace na hlavním fóru, protože ty nemusí platit pro každého a v každém případě : ( hloubka k třecí ploše u neopotřebovaného setrvačníku = ~ 18,5 mm, - tloušťka nové lamely = 7 mm , síla přítlačného talíře něco přes 6 mm a pod.). Vzhledem k tomu, že se jednalo vždy o výše mnou kriticky komentovanou SKUPINU ? viz část č. 4 - ??? bohužel, jen abi to chlapy vjeděly ??? za současného opisování různých blábolů z různého fóra a nechci se znovu opakovat. Proto doporučuji každému řídit se vlastním selským rozumem na základě pochopení samotného principu funkce spojky. Každý z nás už po tolika létech provozuje své pomocníky v různém stupni celkového opotřebení souvisejících dílů, někdy i s díly různě přizpůsobených a stále pro mnohé dostupných dílů použitých např. z TRABANTA , ŠKODOVKY a pod. Síla lamely kolem 7 mm pro mnohé je už KRITICKÁ hranice a signálem k pomalé výměně s ohledem k malému rozsahu celkového seřízení uváděné spojky. ( NIKOMU NIC NEVNUCUJI, JE TO JEN MŮJ NÁZOR A OSOBNÍ ZKUŠENOST i s těmi chlapy, kteří kromě jiných věcí trpí velkým DEFICITEM TECHNICKÉ GRAMOTNOSTI ? promiňte mi mou pravdivou upřímnost, případně o tom více v kolonce ? JEN TAK, protože sem to nepatří !!!§.). Přikláním se proto k větší tloušťce obložení ( 8 - 8,2 mm ), což využívala Škodovka i první jmenované Trabanty. Pokud vezmu v úvahu, že každá originální suchá třecí spojka PF- 62 pracuje spolehlivě, ( aniž by se musela dodatečně později seřizovat ) v rozmezí JEN 1,5 mm celkového opotřebení ( měřeno přes obě strany obložení) blížíme se NECHTÍC ke zde už dříve někým doporučované hranici 7 mm v originálu ( u mnohých však k možné brzké hranici výměny ). Silnější lamela nám v každém případě vydrží déle ( i za cenu horší kompletace a možného horšího seřizování ). Proto takto už v opracovaném stavu je ji hřích dodatečně bezdůvodně ztenčovat, hlavně v případech, když se s tím někdo bez problémů umí poradit a bezpečně zvládnul princip seřizování ! !
Tento názor NEMĚNÍM i když VÍM, předpokládám a přiznávám, že mnozí se mnou nemusí souhlasit, protože se mohou dostat do nesnází při konečné kompletaci . Proto UPOZORŇUJI! Jedná se hlavně u těch, kteří nemají ještě přesoustruženou třecí plochu talíře a setrvačníku . Takovým doporučuji se přiklonit k menší tloušťce lamely. Těm, kteří mají výše jmenované díly už soustružené bude logicky vyhovovat silnější lamela, protože o síle 7 mm by jim ve velmi krátké době začala prokluzovat. Je třeba zvážit, zda chci STEJNĚ SOUSTRUŽIT třecí plochy, a to z důvodů jejich poškození od nýtů a pod. Zde nepřipadají v úvahu žádné tabulkové hodnoty, ale ZDRAVÝ SELSKÝ rozum a rozhodnutí po celkovém zvážení a po zhodnocení celkového stavu !!!! ( Stejně existuje několik fint, jak lze i silnější lamelu bezproblémově provozovat !!!§).

Zpětná KOMPLETACE spojky.
Pro ty, kteří si ještě nevěří a skládají spojku poprvé doporučují si ji složit nejdříve cvičně na nečisto mimo motor PF ? ky. Tím si mohou zkusit vizuálně skutečnou , později už bez kontroly její správnou funkci
( celkový činný zdvih ? tzv. HUP, tak nutný pro její správnou činnost ). Předejdete tím možnému velkému zklamání, někdy na fóru zbytečnému lamentování (viz. pan Tomáš ? dne12/07/2010 + pan Jára C ? dne 15/07/ 2010 a pod.). Za předpokladu, že nebylo potřeba měnit pružiny, postupujte v opačném pořadí, jako při demontáži. Předpokládám, že stále máte podložené vypínací páčky spojky. Montuje ? li se spojka z původních demontovaných součástí, je nutno sestavit štít a přítlačný kotouč podle značek pořízených při demontáži. Použije-li se jiných dílů, je nutné v každém případě smontovanou spojku vyvážit, jinak později zapláčete??!!!! Nejlépe, pokud máte sundaný setrvačník. Otvorem setrvačníku otočeným třecí plochou nahoru prostrčíme šroub s delším závitem ( část závitové tyče M 8 - M 10 ) s velkou podložkou ( nebo plocháč s otvorem pro uvedený šroub ).Na šroub navlékneme novou lamelu přes náboj delší stranou nahoru ( později ven z motoru!!!!!!!!!). Následně stejným způsobem navlékneme kompletní štít spojky ( pochopitelně na předem stanovené značky na setrvačníku souhlasně versus štít. Pomocí pomocného centrálního šroubu a zhotovené pomocné tříramenné upínky opírající se o štít ( mezi pružinami !!!!!!! ) vtáhneme celý komplet do setrvačníku tak, aby otvory ve štítu se přesně kryly s tvory se závity pro šrouby na obvodu setrvačníku, které po vystředění lamely utáhneme. Po utažení šroubů po celém obvodu setrvačníku by se měly uvolnit podložené vypínací páčky, ( nejméně o větší tloušťku nové lamely ). Příště možno pokračovat ve cvičném seřízení spojky s vizuální kontrolou a jejím DEFINITIVNÍM SEŘÍZENÍ. Ať se dílo podaří, mnoho úspěchů a krásných prosluněných dnů přeje - S.J.
solny.josef@seznam.cz

Reakce na tento příspěvek

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 169 • Počet registrovaných uživatelů: