Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 139

Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 140

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Notice: Undefined index: user_id in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 259
Index fóra
Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Odesláno: 05.06.2010 [17:40]


- 3 -


ROZMONTOVÁNÍ SPOJKY.


Spojka je přístupná až po sundání motoru z převodovky. Předem nutno označit vzájemnou polohu štítu spojky a setrvačníku ( nejlépe důlčíkem ). Polohu součástí je nutno označit, protože motor je v originálu se spojkou dynamicky vyvážený jako kompletní celek. Po postupné demontáži šroubů ( střídavě ) na štítu po obvodu setrvačníku lze celou spojku vyjmout. Důležité UPOZORNĚNÍ pro zatím NEZASVĚCENÉ ! ! ! Nehodláte ? li současně zasahovat do přítlačných pružin ( případná výměna pro materiálovou únavu, prasklá a pod. ), doporučuji po předchozím označení a PŘED následným uvolněním šroubů na štítu spojky a setrvačníku výškově vypodložit konce vysouvacích páček ( nejlépe dřevěnými špalíčky ? bez vůle !!!). Vysouvací páčky při uvolňování štítových šroubů je sevřou mezi štít a při zpětné montáži oceníte to, že nemusíte překonávat napětí pružin, ani potom přemýšlet, jaké předpětí nastavit při konečném seřizování. Zde je také má odpověď těm, kteří se často ptali : PROČ NEJDE LEHCE VLOŽIT TŘECÍ TALÍŘ ZPĚT PO VÝMĚNĚ TŘECÍHO KOTOUČE
( lamely ) jako před demontáži. Zde je nutno překonat předpětí přítlačných pružin a někdy bez zdeformovaného okraje štítu spojky se neobejdete ( někdy ani bez generálního úklidu v prostoru opravy PŘI HLEDÁNÍ ?.? ale i to je často u mnohých velmi užitečné ). Pokud hodláte zasahovat do přítlačných pružin (výměna, nebo jen podložení ), třeba si změřit a zapsat stávající míru stávajícího, TŘEBA DOPOSUD VYHOVUJÍCÍHO předpětí pružin.. Tím si ušetříte několik cvičných pokusů ve finále při zpětné montáži, které se nemusí vydařit ! ! ! STÁLE MĚJTE NA PAMĚTI, že spojka je VYVÁŽENÁ, proto i zde je nutno označit vzájemnou polohu ŠTÍTU a PŘÍTLAČNÉHO TALÍŘE vůči sobě pro potřeby zpětné montáže. Vím, že je to zbytečné připomínat, protože jistě každá mašinka už má za sebou trnitou cestu působením různých technických antitalentů a nejezdí už v originálním složení.. Tím, že nedošlo už dříve k vyvážení, už nejde nic zachránit a vše je už dávno rozhodnuto. Demontováním pružinek třecího kotoučku pro ložisko spojky, seřizovacích matic vysouvacích páček a jejich vyvléknutím je spojka rozložená. Příště u výměny obložení třecího kotouče spojky.
Mnoho kutilského štěstí a už konečně krásné dny přeje S.J.
solny.josef@seznam.cz

Reakce na tento příspěvek

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 174 • Počet registrovaných uživatelů: