Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 139

Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 140

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Notice: Undefined index: user_id in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 259
Index fóra
Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Odesláno: 09.05.2010 [14:41]

ANATOMIE SPOJKY ( demontáž, + výměna obložení lamely, + celkové seřízení ). 1. Vážení přátelé ? kutilové. Dříve, než se pustíte do tak jednoduché opravy jako je oprava a seřízení spojky, ( pro některé bohužel TABŮ), laskavě si uvědomte, že její sestavení a Vaše následné SEŘÍZENÍ nejvíce rozhoduje o životnosti Vašeho,miláčka možná už jen jako nositele rodinných tradic. Víte už z minulosti, že dávám přednost jistotě před některými dohady z fóra. Plně respektuji i názor jiných, proto nikomu nic nevnucuji, jen prezentuji svůj názor jako vždy za použití selského rozumu a kupeckých počtů, bez kterých se ani v tomto případě neobejdete (viz. později ) a to i bez nároku na technickou gramotnost, která některým dnes bohužel chybí. Možná, že něco z toho přijde někomu vhod. Bez pochopení základního principu funkce spojky nedoporučuji se do toho vůbec pouštět., protože po krátké době bude po ní i s daní, kterou si zákonitě finančně vybere a patřičně vychutná.( věřte, že vím o čem mluvím ! ? ! ). V úvahu musíme vzít : ?A) Čím větší bude přítlak pružin, tím větší kroutící moment přenese. B) Účelově bude ještě o to větší, čím zvětšíme součinitel tření mezi obložením lamely a třecími plochami přítlačného talíře a setrvačníku ( proto musíme důkladně ODMASTIT ! ! ). C) Životnost obložení spojky ( lamely ) je přibližně jen 1,5 mm z její celkové tloušťky ( za jistých podmínek lze i to navýšit ? o tom více také později ). Je to bohužel rozmezí z praxe, ve kterém je možnost ( v určitých mezích) dodatečně spojku ještě seřídit a udržet v provozu než dosedne na nýty. Pak následuje už jen nevyhnutná výměna obložení třecího kotouče. D) Změněnou charakteristiku tlačných pružin ! ! Materiálovou únavou přítlačná síla pružin klesá ( o to dřív spojka prokluzuje ). Nouzově si pomůžeme jejich podložením, abychom následně docílili jejich požadovaného předpětí. Třeba počítat, že tím zkrátíme a omezíme i možnost zdvihu při samotném vypínání spojky a nemusí už později dobře vypínat. Proto i zde je určité omezení. E) Tak, jako má spojkové obložení danou životnost v opotřebení ( - 1,5 mm z originálu ), tak podobně spojka může pracovat jen v určitém rozmezí s ohledem na své konstrukční možnosti v seřízení ve vztahu na charakteristiku přítlačných pružin a danou možnost v seřízení páčkového mechanického ovládání - jen přibližně 6 + - 1 mm. Protože už víme, že vlivem opotřebení se i tato míra stále zmenšuje ( tím zákonitě i potřebná vůle mezi ložiskem spojky - min 2 mm ! ! ). Teď je třeba si uvědomit, že pokud chceme, abychom využili celou danou životnost spojky bez nutného sundávání motoru ještě před plánovaným termínem za účelem dodatečného seřizování, je třeba seřízení spojky situovat na SAMÝ POČÁTEK UVEDENÉHO ROZMEZÍ ( její možné funkční možností). My jsme tomu základnímu bodu mezi kamarády vždy říkali úsměvně bod ? G- pf-ky ? a vždy se to vyplatilo. Pokud tento bod třeba nevědomky posunete do kteréhokoliv místa uvedeného rozmezí ( stále je to poloha, kterou ještě jsme schopni seřídit ), ale je to vždy na úkor kompromisu zkráceného termínu pro sundání motoru pro další seřízení spojky . Záleží jen na Vás, kolik- krat musíte sundat motor, než spojkové obložení za provozu docela umoříte ! ! ! Proto rozum do hrsti a příště pokračujeme. S přáním krásných dnů ? Ať se dlouho točí - Přeje: S.J. solny.josef@seznam.cz

Reakce na tento příspěvek

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 169 • Počet registrovaných uživatelů: