Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 139

Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 140

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Notice: Undefined index: user_id in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 259
Index fóra
Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Odesláno: 11.04.2010 [11:03]

- 1- G.

Využití úpravy zapalování externí cívkou 6V, nebo 12 V.


Vážení přátelé PF - káři ? kutilové !!
Pokud někdo pochopil v předchozím pojednání tomu, co tímto chtěl básník říci předkládám další možné úpravy. Platí pro obyčejnou cívku 6 V, 12 V = přívod ( zdroj proudu ) na kontakt je č. 15 ( 16 ), kontakt č. 1 je propojený s kostrou.
Odlehčená cívka 6V musí být zapojená stejně, jako popsaný případ 12. Voltové cívky v bloku -1-E. Pokud bych nesehnal 6-ti voltovou cívku s předřadným odporem, provedl bych tuto úpravu: světelnou cívku, kterou využívám jen pro světlo bych přinutil níže popsaným způsobem pro práci jak pro světlo, tak k posílení cívky pro zkvalitnění jiskry při startu.. Je pravdou, že tato úprava nedosáhne parametrů úpravy s odlehčenou cívkou , ale i těch pár mizerných voltů, které získám v napojení na stávající primární vinutí indukční cívky se mi znásobí na finálním výstupu na svíčku. Pokud ne, tak aspoň dokáži vyrovnat ( doplnit ) minusové ztráty na cívce způsobené případnými negativními technickými jevy ( velká vůle mezi jádrem a permanetními magnety, nahromaděné nečistoty mezi rotujícími magnety rotoru a jádrem statoru, celková menší účinnost zapalování v důsledku slabých permanentních magnetů v zapalování a pod.). Z předchozích pojednání by mělo být každému zřejmé, že v případě napojení světelné cívky na primární vinutí paralelním způsobem lze napojit jen
cívku 6 Voltů ( napětí dodávané magnetem zůstává stejné, jen jsme doplnili účinnost magneta o ztrátu energie magneta z důvodů výše uvedených příčin. Myslím si, že ani to není k zahození zvláště v zimním období. Pokud cívky zapojím za sebou, magneto začne pracovat v režimu 12 V a můžeme používat cívku i na 12 V. Pokud světelnou cívku chceme používat i pro světlo, je třeba do okruhu mezi cívky vřadit zase přepínač ( viz. oddíl ? 1- E.) Tím pádem dostáváme jednu polohu pro start ( posílení jiskry ), po přepnutí do druhé polohy motor klape a svítí světlo a motor pracuje jako před úpravou. O použití světla a případně o úpravě k dobíjení akumulátoru snad příště.?? A přece se točí a bude točit ! zdraví S.J.
solny.josef@seznam.cz


Reakce na tento příspěvek

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 168 • Počet registrovaných uživatelů: