Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 139

Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 140

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Notice: Undefined index: user_id in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 259
Index fóra
Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Odesláno: 03.04.2010 [17:47]


- 2,2 -


Kontakty přerušovače - NÁHRADA.


Často se mnozí z vás ptali : ? kde sehnat, popřípadě jak opravit, nebo jak a z čeho nahradit už neopravitelné kontakty přerušovače. Trochu teorie, bez které není ani praxe ! ! Pro bezchybnou činnost kontakty musí být perfektně ČISTÉ, MUSÍ VŽDY DOSEDAT SVOU CELOU STYČNOU PLOCHOU NA SEBE. Z toho plyne, že styčné plochy musí být zbavené všech nápeků ( smrklů na obou kontaktech ). Nesmí pracovat ve vzájemně k sobě boční přesazené poloze. Toho docílíme buď podložením kývavého kloubu podložkou na kývavé části pohyblivého raménka, popřípadě podložíme držák pevného kontaktu přerušovače, nebo celkovým vzájemným přihnutím obou kontaktů vůči sobě.

Pokud jsme donuceni k výměně kontaktů a nemáme k dispozici originální sadu k PF, věnujte svou pozornost tomuto návrhu a k němu už odzkoušeným zásadám. Toto pojednání se setká s úspěchem jen za předpokladu, že použijete k výměně současně obou kontaktů se stávající základovou deskou, na které byly před tím ustavené. Vyhnete se tímto pozdějšímu pracnému dopasovávání kontaktů vůči sobě a řešení ukotvení kontaktů .
Pro níže popsanou úpravu se z rozměrových důvodů nejlépe hodí: kompletní sada včetně kondensátorů pro rozdělovače staré Š 1000 MB (1 100 MB ?.) !! + ostatní Škodovky ( Š 100, 110, 120 , 130 .. apod. ). Tyto už měly t. zv. ? velké rozdělovače, tudíž už kontakty nabyly větších rozměrů. Kondensátor pro rozdělovač zůstal stejný. Všechny tyto doporučené rozdělovače pracovaly s podtlakovou regulací předstihu, t. znamená, že celá základová deska s přerušovačem se volně natáčela v závislosti na otáčkách motoru. Proto pro snadnější úpravu pro PF bych použil kompletní pajšel jednoho z takto uvedených rozdělovačů a jen vhodně bych upravil budoucí protikus na PF. Střed stávající základové desky kontaktů zapalování PF bych vysoustružil ( se zámkem dle rozměru nosné desky kontaktů ? ŠKODOVEK ? z důvodů lepšího seřizování předstihu. Upevnění této desky možno řešit stejně jako je v originálu PF ( 3 šroubky v kruhových drážkách ). Pokud se rozhodneme vyrobit celou novou desku, zaděláme si na další ZBYTEČNÝ PROBLÉM = USTAVOVÁNÍ INDUKČNÍ CÍVKY vůči rotujícím magnetům v zapalování, což vidím jako nejvíce ohrožený problém ke zdaru celé úpravy. Celá tato úprava by neměla být problémem pro trochu šikovného kutila. Stejně takto provedená úprava se provede, použijeme ? li základové desky zapalování z kterékoliv motocyklové řady JAWA ( 50, 100, 150, 175, 250 , 35O ?), Popřípadě z Trabanta, Ifa apod. Navíc je tu velká výhoda, že se tu jedná o dvouválce ( včetně JAWA 350 ), proto z hlediska budoucích ND získáme vždy všechno 2 x včetně kondensátorů. Zde předkládám znovu důkaz, že každý a vše je nahraditelné. Záleží jen na každém z nás , zda zapojíme jen selský rozum a české ručičky, nebo dáme přednost zdlouhavému shánění z domácího pohodlí počítače. Příště u jejich propojení na indukční cívku, protože nebude shodné s tradičním propojením PF 62 !!! Hodně kutilských úspěchů přeje se sloganem : - a přece se točí a znovu točit bude ! S.J.
solny.josef@seznam.cz


Reakce na tento příspěvek

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 168 • Počet registrovaných uživatelů: