Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 139

Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 140

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Notice: Undefined index: user_id in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 259
Index fóra
Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Odesláno: 02.04.2010 [11:03]

- 1- F.


ZAPOJENÍ INDUKČNÍ CÍVKY PRO ZIMNÍ PROVOZ.


Provedení pro externí cívku s automobilovým akumulátorem 12 V.

Klasická cívka má obyčejně 3 vývody: kontakt pro přívod kladného napětí z akumulátoru pro primární vinutí má VSTUPNÍ kontakt ozn. č. 15. ( někdy č. 16), druhý kontakt označený č. 1 a je společným vývodem primárního a sekundárního napětí. Pokud vývody mezi sebou zaměníte v pořadí připojení k akumulátoru, zapalování funguje také, jen se sníží o nějakých 400V sekundární napětí. Místo součtu primárního a sekundárního napětí dojde k odečtu, což není žádoucí !). 3. vývod ( ve víku cívky je volný konec sekundárního vinutí přizpůsobený pro nasunutí Vn kabelu ke svíčce ).
POUŽITÍ ODLEHČENÉ CÍVKY : má navíc kontakt označený obyčejně 15 A = Se zapojením předřadného odporu na sekundární vinutí, který může být uvnitř cívky, ale převážně se nachází na povrchu cívky. Samotné napojení si vyžaduje tuto úpravu: přívod na pos. č. 15, 15 A se provede pokaždé samostatným vodičem ze společného uzlu baterie. Z bezpečnostních důvodů ( požár, zásah nezletilých osob ), doporučuji vsadit do společného vodiče mezi + pól baterie a rozbočku ( uzlu ) v uvedeném pořadí pojistku a vypínač na klíček ve funkci spínací skříňky. Za uzel je nutno ještě do pokračujícího společného vodiče vsadit přepínač ( NE VYPÍNAČ !! ) ? lidově řečeno ? s polohou - BUĎ a NEBO !! ( používal se u každého dobového motocyklu JAWA včetně malého pionýra k přepínání dálkových a tlumených světel na řidítkách motocyklisty. Na prostřední kontakt přepínače se přivede + pól z baterie, na oba krajní pak jednotlivě vodič z kontaktu cívky č. 15 A,( PRO START ), na druhý samostatně vodič z kontaktu č. 15. ( BĚŽNÝ PROVOZ ). Protože přepínač má i tlačítko pro klakson, je ho možné napojit z kontaktu ze společného přívodu spínače. Nezapomeňte přepínač také ukostřit ! TÍMTO JE CELÁ ÚPRAVA HOTOVÁ. Pracovní činnost: po zapnutí klíčku pro zapalování ( nejlépe bývalý a známý vypínač s klíčkem Bosch ) dáme nový vhodně umístěný přepínač pro cívku do výchozí polohy ( třeba vpravo ?START ). Tím pádem startujeme s cívkou s odpojeným odporem. Po naskočení motoru i za chodu rychle přepneme přepínač do levé polohy ( abychom náhodně nespálili cívku při vysokých otáčkách motoru ? poloha PROVOZ !) a jedeme. Po skončení nezapomeňte vypnout klíček zapalování ( Bosch ), předejdete tím vybití baterky a spálení indukční cívky pro případ, že kontakty přerušovače zůstaly náhodně v poloze ? SEPNUTO . Náhoda je blbec a dokáže tak pokazit radost z dobře vykonaného díla. Příště posílení jiskry z klasického zdroje PF ( MAGNETO ) za použití externí cívky ,6V , nebo12 V v navazujícím bloku - 1- F. Všem takovým odvážným přeje šťastnou cestu a se sloganem ? A přece se točí a bude točit ! zdraví S.J.
solny.josef@seznam.cz

Reakce na tento příspěvek

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 168 • Počet registrovaných uživatelů: