Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 139

Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 140

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Notice: Undefined index: user_id in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/index.php on line 259
Index fóra
Motorobot PF 62 - diskusní fórum

Index fóra


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /3w/wz.cz/p/pf62/forum/db_layer.php on line 31

Odesláno: 31.03.2010 [15:18]

-1-E.

NĚKTERÁ ZAPOJENÍ INDUKČNÍ CÍVKY - HLAVNĚ PRO ZIMNÍ PROVOZ.


Je všeobecně známo, že magneto ? elektromagnetické zapalování je tím účinnější , čím se mu dostává více otáček.To se hlavně využívalo u dobových leteckých motorů ( žádný startér a akum. baterie, jen tak hovorově známý kontakt mechanika a následný tah za vrtuli ). Naopak bateriové zapalování při stoupajících otáčkách ztrácí svou účinnost. Na této teorii předkládám svou úvahu. Každý dobový motor s magneto-elektrickým zapalováním může mít problémy s jeho natočením s ohledem na jeho současný stav a seřízení, hlavně v zimě. Při natáčení takového motoru je v daném okamžiku k dispozici bohužel žalostně nejméně otáček, tudíž nejmenší možný výkon pro jiskru. To někdy nestačí k výrobě kvalitní jiskry. Následně až se roztočí, nemá už žádného konkurenta. Naproti tomu akumulátor bateriového zapalování dodává v prvním momentě startu maximální hodnotu své kapacity na tvorbu jiskry, což je účelové a velmi potřebné. Po natočení ( při vysokých otáčkách) se dostává do nevýhody ve srovnání s elektromagnetickým zapalováním. Proto moje úvaha, kterou předkládám ( hlavně těm šikovným k zamýšlení ), pramení z výše uvedené teorie, z možností využití kvalitnější jiskry a osvědčené teorie o odlehčených indukčních cívkách, tak úspěšně využívaných našimi předky i ve znatelně horších podmínkách.
Protože nevím, zda je ještě možné sehnat odlehčenou cívku na 6 V, pokusím vše vysvětlit na cívce 12 V, kterých je ještě v distribuční síti ( nových ) celkem dostatek. Přijde to vhod i těm, kteří zrovna používají i 12 V aku - baterie. Nebudou ošizení ani ti, co jezdí s originálem, protože úprava magneta z 6 Voltů na 12 V není žádný technický, ani finanční problém hlavně pro ty, kteří si už namontovali i světelnou cívku. Těm stačí si oprášit vědomosti ze školy v zapojení jednoduchých obvodů a tolik vzpomínaný selský rozum a pustíme se spolu do toho. Zatím viz blok ? 1 ?VŠEOBECNÁ ČÁST !§.
A přece se točí a bude točit ! zdraví S.J.
solny.josef@seznam.cz


Reakce na tento příspěvek

Počet témat: 46 • Počet příspěvků: 169 • Počet registrovaných uživatelů: